ECONELL CiTY
Komfort és gazdaságosság

Mit jelent, ha egy városi busz könnyű?
A Credobus Econell CiTY sokkal több, mint egy takarékos városi busz. Alacsony tömegének köszönhetően üzemanyag-felhasználása kedvező, befogadóképessége pedig maximális. Az utaskapacitást növelő tulajdonságok, – az alacsony belépésű konstrukció, a kis kerékjárati dobok, az extra hosszú peronrész – lehetővé teszik, hogy az Econell CiTY ugyanannyi, vagy több utast szállítson, mint a teljes hosszban alacsonypadlós buszok, miközben jelentősen több ülőhelyet kínál.
3 kiemelt tulajdonság
Alacsony saját tömeg
A Credobus Econell CiTY könnyűszerkezetű önhordó vázra, valamint speciális, 19,5 coll-os kerékrendszerre épül, így saját tömege legalább 1 tonnával alacsonyabb a hasonló városi buszoknál. Emiatt több utast szállíthat, kevesebb üzemanyagot fogyaszt és kíméli a városi környezetet.
Kiemelkedő utaskapacitás
Az alacsony saját tömeg és az új belső térkoncepció kombinációja teszi lehetővé, hogy az Econell CiTY kiemelkedően magas ülésszám (37 + 1) mellett is akár 115 + 1 utast szállítson. A második ajtóval szemben kialakított mintegy 4 méter hosszú egybefüggő állóhely babakocsi és kerekesszék egyidejű elhelyezését is biztosítja.
Átgondolt részletek
Az Econell CiTY mérnöki megoldások egyedülálló kombinációjával kompromisszummentes megoldást kínál a városi közlekedés megújítására. Ez az egyetlen könnyűszerkezetű, alacsony belépésű városi busz, amely három darab, kétszárnyú bolygóajtót, csökkentett, 800 mm-es padlószintet, hátul is sík padlót, minimalizált méretű kerékjárati dobokat, valamint alacsony dobogókat és kis beülési magasságokat nyújt egyszerre.

Térkoncepció
Az Econell CiTY funkcionális és komfortos belső teret kínál. Az emelt padlórész mindössze 800 mm-es, így hátsó padlórész alacsony lépcsőkön közelíthető meg, sík kialakítása pedig komfortos állva utazást biztosít. A racionális padlókialakításnak köszönhetően maximális az ülésszám és meglepően hosszú a peronrész. A kerékjárati dobok alig vesznek el helyet az utastérből, a rajtuk elhelyezett ülések között pedig nem alakul ki holttér, ami növeli az ülésszámot. Emellett mindhárom ajtó kétszárnyú, befelé nyíló, bolygó rendszerű, amely egyedülálló a kategóriában.
Élvonalbeli technológia
Hajtáslánc
Az Euro 6 C besorolású FPT erőforrás mérnöki csúcsteljesítmény: mindössze 6 725 ccm lökettérfogatú, mégis akár 320 lóerő (235 kW) teljesítmény és 1 000 Nm nyomaték leadására képes. A HI-eSCR rendszerrel kipufogógáz-visszavezetés nélkül (SCR Only) tejesíti a szigorú emissziós előírásokat, ami növeli az élettartamot és az olajcsere-periódusokat.
Sebességváltó
A városi buszokhoz fejlesztett ZF EcoLife automata sebességváltó a menetjellemzőknek megfelelően dinamikusan módosítja a fokozatváltási stratégiát. Ez nemcsak jobb utazási komfortot és egyenletes gyorsulást biztosít, hanem biztonságosabbá teszi a városi közlekedést és hozzájárul az üzemanyag-hatékonyság fokozásához.
Utastájékoztatás
A Credobus által ajánlott opcionális utasinformációs rendszer fedélzeti vezérlőegysége integráltan tartalmazza az audio- és GPS modulokat, így helytakarékos és komplex megoldást nyújt az összes utastájékoztatási feladathoz. A nagy fényerejű kijelzők, a növelt méretű belső monitor, valamint a rendkívül sokoldalú paraméterezhetőség szinte minden üzemeltető számára optimális választást jelent.
Biztonság
Az elektronikus vezérlésű fékrendszerrel szerelt Credobus modellekben a vezető a fékpedállal elektronikus lassítási parancsot küld, amelyet az EBS az összes fékkomponenshez továbbít. Az elektronikus működtetés jelentősen csökkenti a reakcióidőt. Ez azt jelenti, hogy méterekkel rövidebb a fékút, ami döntő lehet a veszélyes közlekedési szituációkban. Emellett a precízebb szabályzás javítja a fékkomfortot, és finomabb megállást tesz lehetővé, a stabilitásprogram (ESC – Electronic Stability Control) pedig jelentősen mérsékli a dinamikus irányváltásokból eredő baleseti kockázatot.
Miért az Econell CiTY?
Bizonyítottan gazdaságos
Az Econell CiTY elődtípusai elterjedt városi busznak számítanak Magyarországon. Sopron, Győr, Szombathely, Tatabánya, és Szolnok példája bebizonyította, hogy a könnyűszerkezetű Credo buszok városi üzemeltetése hozzájárul a működési veszteségek minimalizálásához. Ez nemcsak az üzemanyag-megtakarításnak, hanem a versenyképes vételárnak, a magas megbízhatóságnak, valamint a kedvező karbantartási költségeknek köszönhető.
Utasszámhoz igazodó kapacitáskínálat
Az Econell 12 CiTY után már rendelhető a 13 méteres modell, amely utaskapacitása elérheti a 115 + 1 főt. Ez egyedülálló a könnyűszerkezetű, alacsony belépésű buszok között. Az utasszám trendszerű csökkenése országszerte lehetővé teszi, hogy a legalacsonyabb kihasználtságú, elöregedett csuklós járműveket szóló, és 18 méteres csuklós buszokkal differenciált módon váltsák ki. Ehhez ideális az Econell 13 CiTY, hiszen a 12 méteres buszoknál magasabb kapacitása univerzálisan alkalmazhatóvá teszi a városi közlekedésben.
Tökéletes összhangban a várossal
Az eleve komfortos Econell CiTY egy sor opcionális felszereléssel pontosan az Ön alkalmazásához igazítható. A számos üléstípus mellett GPS vezérlésű audio-vizuális utasinformációs berendezés, zártláncú kamerarendszer, USB-s töltőpontok és vezetéknélküli internetelérés is rendelhető. A légkondicionáló, tolatókamera, és az autonóm fűtőkészülék pedig az alapfelszerelés részét képezi.
Funkciók és szolgáltatások
Könnyűszerkezetű váz, jelentős üzemanyag-megtakarítás
Fokozottan korrózióvédett vázszerkezet
Alacsony belépésű kivitel, akadálymentes utastér
Esztétikus és funkcionális formaterv
Euro 6 C emissziós besorolású motor
SCR Only technológiájú kipufogógáz-kezelés
Automata sebességváltó dinamikus fokozatváltási stratégiával
Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS)
Akár 75 – 80 % vételár arányos magyar értékhányad
Rendkívül alacsony teljes birtoklási költség (TCO)
Országos márkaszerviz-hálózat
Országos konszignációs raktárhálózat
Egy kattintásra van az információtól
Kapcsolatfelvétel

