Optinell

OPTINELL

Könnyű, tehát hatékony

Az univerzális távolsági busz

Az Optinellel a távolsági kategóriában is elérhetővé vált a Credobus könnyűszerkezetű moduláris műszaki platformja, amellyel az üzemeltetők jelentős megtakarításokat érhetnek el az intercity jellegű alkalmazásokban. A meggyőző hatékonyság mellett az Optinell a turistabuszokat idéző csomagkapacitás, a nagy befogadóképesség és teljeskörű fedélzeti szolgáltatások előnyét nyújta az üzemeltetőknek.

Kiemelkedő

.

3 kiemelt tulajdonság

Alacsony saját tömeg

Az Optinell önhordó váza könnyűszerkezetű, amely kategóriatársaihoz képest legalább egy tonnával alacsonyabb saját tömeget eredményez. Ez az üzemanyagtakarékos működés mellett egy sor további műszaki előnnyel jár, amelyek együtt drasztikusan mérséklik a hosszú távú birtoklási költségek szintjét.

Fejlett passzív és aktív biztonság

Az Optinell típuscsalád a magyar gyártmányú autóbuszok közül elsőként teljesítette a különösen szigorú, ENSZ-EGB R66.02 jelű előírást, amely a felépítmény szilárdságát szabályozza. Ezért sokkal nagyobb biztonságot nyújt az utasok számára a felborulással járó balesetek esetén. Emellett elektronikus vezérlésű fékrendszerrel készül, amely aktív biztonsági asszisztens szolgáltatásokkal bővíthető.

Gazdaságosság szükség szerint

Az Optinell 12 és 10 méteres változatban is rendelhető. A hagyományos buszoknál mintegy 2-2,5 méterrel rövidebb Credobus Optinell 10 kompakt kialakítása a 12 méteres változathoz képest extra megtakarítást tesz lehetővé azokban alkalmazásokban, amelyeknél az utasszám rendre a hagyományos szóló buszok kapacitáskínálata alatt marad.


Komfort

.

Térkoncepció

Luxus helyett optimális komfort. Az Optinell kiemelkedő kapacitású (12 méteres változatban mintegy 8 köbméteres) csomagtérrel rendelkezik, amely képes az összes utas poggyászának befogadására. Így az utastér folyamatosan kényelmes és átjárható marad. Az átdolgozott, légcsatornával kombinált kézipoggyász-tárolóba integrált multiset egységek minden utasülés fölött egyénileg szabályozható légbefúvást biztosítanak.

Élvonalbeli technológia

Hajtáslánc

Az Euro 6 C besorolású FPT erőforrás mérnöki csúcsteljesítmény: mindössze 6 725 ccm lökettérfogatú, mégis akár 320 lóerő (235 kW) teljesítmény és 1 000 Nm nyomaték leadására képes. A HI-eSCR rendszerrel kipufogógáz-visszavezetés nélkül (SCR Only) tejesíti a szigorú emissziós előírásokat, ami növeli az élettartamot és az olajcsere-periódusokat.

Sebességváltó

Az elővárosi és regionális alkalmazásokhoz ideális ZF Ecolite robotizált sebességváltó a mechanikus rendszereknél gyorsabb és gördülékenyebb fokozatváltásokat tesz lehetővé, csökkentve a járművezetők terhelését a városközi alkalmazásokban. Emellett hozzájárul az üzemanyag-hatékonyság fokozásához.


Fedélzeti elektronika

Az Optinell tervezésekor a leghosszabb belföldi járatok utasainak igényeiből indultunk ki. Ennek megfelelően a belső tér kivitele a megszokottnál magasabb komfortot nyújt, amely a kényelmi felszerelésekben is megmutatkozik. A világítő küszöbök, a kalaptartóba süllyesztett multiset egységek, valamint az elektromos mozgatású napellenző és az opcionális felszerelések széles választéka (italhűtő, kávéfőző) akár több száz kilométeres alkalmazásokban is optimális komfortot biztosít.


Biztonság

Az elektronikus vezérlésű fékrendszerrel szerelt Credobus modellekben a vezető a fékpedállal elektronikus lassítási parancsot küld, amelyet az EBS az összes fékkomponenshez továbbít. Az elektronikus működtetés jelentősen csökkenti a reakcióidőt. Ez azt jelenti, hogy méterekkel rövidebb a fékút, ami döntő lehet a veszélyes közlekedési szituációkban. Emellett a precízebb szabályzás javítja a fékkomfortot, és finomabb megállást tesz lehetővé, a stabilitásprogram (ESC – Electronic Stability Control) pedig jelentősen mérsékli a dinamikus irányváltásokból eredő baleseti kockázatot.

Biztonsági asszisztens szolgáltatások

Vészfékasszisztens (AEBS)

A fejlett radartechnológiára épülő AEBS akár teljesen önálló fékezésre is képes. A rendszer riasztja a járművezetőt, ha az autóbusz veszélyesen megközelítené az előtte haladó járművet, szükség esetén pedig fékezéssel akadályozza meg az ütközést, vagy lassítással enyhíti a baleset következményeit.

Távolságtartó tempomat (ACC)

A legokosabb tempomat: az ACC az előre beállított sebességet automatikusan módosítja, ha a busz előtt haladó jármű lassít. Ha a követett jármű gyorsítani kezd, az autóbusz ismét a beállított sebességre áll vissza. A rendszer tehát nemcsak a sebességet tartja, hanem a követési távolságot is.

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS)

Ha a jármű az irányjelző működtetése nélkül készül elhagyni a forgalmi sávot, a vezetőülés rezgése figyelmezteti a járművezetőt a veszélyre. A kamera alapú LDWS-sel jelentősen csökkenthető a pályaelhagyásból eredő balesetek kockázata.

Miért az Optinell?

Speciális helyzetekben is számíthat rá

Az Optinell széleskörű specifikációs lehetőséget biztosít az üzemeltetők számára, ezért a hagyományos alkalmazások mellett különjárati kivitelű, reptéri transzferekhez alkalmas felszereltségű, és speciális bevetési járőr autóbusz is készülhet belőle. Ugyanakkor mindegyik változatban közös, hogy felhasználóik a kiterjedt, rugalmas és vevőközpontú márkaszerviz-és konszignációs raktárhálózatra támaszkodhatnak.

Növelt teljesítmény

Az Optinell alapkivitelben az FPT 235 kW teljesítményű motorjával, valamint robotizált sebességváltóval készül. A növelt motorteljesítménynek köszönhetően a hajtáslánc terheléstől és a domborzati viszonyoktól függetlenül jelentős rugalmasságot biztosít és támogatja a növelt sebességű (Tempo 100) utazást.

Szinte bármivel felszerelheti

Növelt lábtér, emelt komfortfokozatú utasülések (lábtartóval, asztalkával, kabátakasztóval), italhűtő, minikonyha, kávéfőző, vezeték nélküli internetelérés, USB-s töltőpontok, hangulatvilágítással kiegészített multiset egységek. Az ajánlott opcionális felszerelésekkel az Optinell több lesz egyszerű távolsági busznál.

Funkciók és szolgáltatások

Könnyűszerkezetű váz, jelentős üzemanyag-megtakarítás

Fokozottan korrózióvédett vázszerkezet

 A legújabb szilárdsági előírásoknak megfelelő vázszerkezet

Esztétikus és funkcionális formaterv

Euro 6 C emissziós besorolású motor

SCR Only technológiájú kipufogógáz-kezelés

Robotizált sebességváltó dinamikus fokozatváltási stratégiával

Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS)

Akár 75 – 80 % vételár arányos magyar értékhányad

Rendkívül alacsony teljes birtoklási költség (TCO)

Országos márkaszerviz-hálózat

Országos konszignációs raktárhálózat

Galéria

Egy kattintásra van az információtól

Kapcsolatfelvétel

3 + 4 =