A tömeg a lényeg
Tömegcsökkentéssel racionalizáljuk az e-mobilitást.
A Kravtex-Kühne Csoport 2021-ben bemutatta a világ legkönnyebb, 18 méteres kategóriájú csuklós autóbuszát. A fejlesztés folytatódik: legkésőbb 2024-ig elkészül a Credobus első teljesen elektromos meghajtású buszcsaládja. Az elektromos Econell Next autóbuszok alacsony tömegükkel minden eddiginél racionálisabbá teszik majd az e-mobilitást.
A projekt az NKFI Alap támogatásával valósul meg.

A projektről
A projekt célja létrehozni a Credobus első, saját fejlesztésű elektromos autóbusz családját, és megalapozni a cégcsoport erős jelenlétét az elektromos autóbuszok szegmenségben Magyarországon és a kelet-közép-európai országokban. A projekt eredményeként kétféle városi-elővárosi alkalmazású, akadálymentes, elektromos meghajtású autóbusz készül el.
Miben lesz más?

Kevesebb akkumulátor
A jármű ultrakönnyű alapkonstrukciója miatt egységnyi hatótáv eléréséhez kevesebb beépített akkumulátorkapacitás szükséges.

Több utas
Az optimalizált akkumulátor-tömeg és az alacsony belépésű konstrukció együttesen magas ülésszám mellett is kiemelkedő kapacitást, valamint jobb belső elrendezést biztosít.

Jelentős megtakarítás
Az újgenerációs trakciós inverter és vontatómotor számottevően alacsonyabb energiafelhasználása csökkenti az üzemeltetési költségeket és az erőművi emissziót.
Projektadatok
A projekt befejezéséig hátralévő idő:
Ultraalacsony tömegű, redukált életciklus költségű, meglévő üzemeltetési környezetbe illeszthető, elektromos meghajtású városi-elővárosi autóbusz termékcsalád kutatás-fejlesztése, prototipizálása és európai fókuszú piaci bevezetése
2020-1.1.2-PIACI-KFI-2021-00316
2021. szeptember 1. - 2024. augusztus 31.
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal
A Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. és a Kravtex Kft. konzorciuma.