A sikermodell új generációja
Az új Econell 12 Next a Credobus legnépszerűbb modelljének örököse. Utánozhatatlanul gazdaságos.
A 19,5"-os futómű és az optimalizált vázszerkezet áttörést jelent a tömegcsökkentésben. Az eredmény: a kategória átlagához képest legalább 1,5 tonnával alacsonyabb saját tömeg.
Buszpiaci innováció - Magyarországról.
19,5" kerékrendszer
A gazdaságosság kulcsa.
A 19,5" kerékméret és a vázszerkezet minden pontra kiterjedő optimalizálása legalább 1,5 tonna tömegcsökkentést tesz lehetővé. A magas terhelhetőségű futóművekkel mindez kompromisszummentes kontrukciót eredményez.
A tömegcsökkentés kulcseleme az optimalizáció. A Kühne konstrukciós- és technológiai know-how-ja biztosítja, hogy az Econell 12 Next ilyen alacsony saját tömeg mellett is megfelel az ENSZ EGB R66.02 szerinti (M3/II. osztályú) szilárdsági követelményeknek.
Legalább -1,5 tonna
Az Econell 12 Next saját tömege a megszokott 11-12 helyett mindössze mintegy 9,5 tonna.
Amennyiben az összehasonlítás során a konkurens modellek tömegét azonos ülésszámra korrigáljuk, az Econell 12 Next előnye akár még magasabb lehet.
Azonnali megtakarítás
Az Econell 12 Next alacsony saját tömegével és magas utaskapacitásával a kategória legkedvezőbb fajlagos üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos CO2-kibocsátású terméke.
Azonnali kibocsátáscsökkentés gazdaságos költségszinten.
Design
Az Econell Next családdal formát adunk a Credobus következő évtizedének.
A kontrasztos-geometrikus design a hangsúlyos X-motívummal, és az integrált tetősíkkal progresszív, mégis tiszteli a magyar buszgyártás formatervezési hagyományait. Az Econell 12 Next a magyar designkultúra kiemelkedő darabja, amely a jövő városképét alakítja.
Tóth János ipari formatervező és a Credobus közös munkája.
* A formatervezési folyamat korai vázlatai
Izgalmas, kéttónusú fényezés
E-bus ready design, integrált tetősík
Opcionális könnyűfém felnik
Külső keret nélküli elhúzható ablakok
Esztétikai élmény
X-motívum: modellnevet idéző formai vonás
Aerodinamikus, hátraívelő sisaklemez
Új visszapillantó tükrök
Sarkos kialakítású, 'Edge-shape' szélvédő
Markáns lámpafészkek
Full LED világítás ragyogó fénygyűrűkkel a nappali menetjelző- és irányjelző funkciókhoz
Minden színben jól mutat
Új architektúra
A Credobus az egyik legnagyobb tapasztalatú gyártó az ultraalacsony tömegű buszok kategóriájában. Az alapoktól újragondolt, önhordó vázszerkezet meghatározó méretváltozásokkal támogatja a kompromisszummentes használhatóságot.
Vázszerkezet
Növelt szélesség
Több megtekintése
Széles első ajtó
Több megtekintése
Nagyfokú stabilitás
Több megtekintése
Hajtáslánc
Euro 6 E motor
Több megtekintése
Automata sebességváltó
Több megtekintése
Számos újdonság belül
A szemmel látható újdonságokat a módosított vázgeometria foglalja keretbe, amely hozzájárul a kiváló térérzethez és a nagyobb befogadóképességhez.
Új típusú utasajtók
Új típusú utasülések
Új, fényezéssel harmonizáló légcsatornák
Full LED belső világítás szakaszolási lehetőséggel, ajtó-megvilágítással, sárga hangulatfénnyel
Szélesebb járófolyosókat és kényelmesebb üléselrendezést eredményező vázgeometria
Gépészet a komfort szolgálatában
Hogyan lesz jobb, mint egy teljes hosszban alacsonypadlós busz?
Az utast fókuszba helyező konstruktőri szemlélet a jármű minden elemén tetten érhető: az Econell 12 Next-ben az elvárt utastér-kialakítás határozza meg a szerkezeti felépítést, és nem fordítva!
Bátran állítjuk: az Econell 12 Next kategóriája legjobb térkihasználású és leginkább utasbarát belterű autóbusza - számos érv szól amellett, hogy jobb teljes hosszban alacsonypadlós versenytársainál is.
A Next-érvek:
100 érvet is fel tudunk sorakoztatni az Econell 12 Next utasbarát kialakítása mellett. Íme 12, amelyek az egyedülálló futómű-konfigurációt és az alacsony-pozicionálású hajtáslánc-beépítést dicsérik.
Kapacitás
Az Econell 12 Next átgondolt, kimagasló helykihasználású utastere a konvencionális csuklós buszokhoz képest jelentősen nagyobb kapacitást biztosít.
Szinte hihetetlen, mégis tény: az Econell 12 Next akár magasabb ülésszám mellett is nagyobb befogadóképességgel rendelkezik, mint közvetlen versenytársai.
Technológia
Ultramodern multiplex rendszerű, Continental KIBES integrált fedélzeti elektronikus rendszer, Magyarországon elsőként alkalmazott funkciókkal.
Virtuális műszerfal
Több megtekintése
Automata rögzítőfék
Több megtekintése
Eső- és fényérzékelő
Több megtekintése
Új vezetőkörnyezet
Minden eddiginél tágasabb tér. Az Econell 12 Next teljesen új vezetőkörnyezete szintetizálja a komfortot, a funkcionalitást és követi a busz karakteres külső formavilágát.
Kifordítható ISRI vezetőülés
Széles tartományban állítható kormányoszlop
Multikormányról vezérelhető menürendszer
Vezető által paraméterezhető virtuális műszerfal
Kamera monitor az ajtónyitó gombok közelében elhelyezve
Megkülönböztetett formájú ajtónyitó kapcsolók
Elektronikus rögzítőfék megvilágított kapcsolóval
Telefontartó USB-töltővel
Nagyméretű, kombinált táska- és palacktartó
Rejtett tárolórekesz, mely a vezetőfülke nyitásával válik hozzáférhetővé
Galéria
Specifikáció
| Járműkategória | M3/II | |
| Kapacitás | ||
| - Ülő utasok száma | fő | 43 |
| - Álló utasok száma | fő | 40 |
| - Kerekesszék elhelyezési lehetőség | fő | 1 |
| - Járművezető | fő | 1 |
| - Összesen | fő | 83 + 1 |
| Méretek | ||
| - Hosszúság | mm | 12.230 |
| - Szélesség | mm | 2.550 |
| - Magasság (légkondicionálóval) | mm | 3.130 |
| - Mellső túlnyúlás | mm | 2.570 |
| - Tengelytávolság (A-B) | mm | 6.280 |
| - Hátsó túlnyúlás | mm | 3.380 |
| Ajtók | ||
| - Ajtószárnyak száma | 2-2-0 | |
| Főegységek | ||
| - Motor | FPT NEF 6 Euro 6 E | |
| - Lökettérfogat | ccm | 6.728 |
| - Teljesítmény | kW | 235 |
| - Nyomaték | Nm | 1.100 |
| - Sebességváltó | ZF EcoLife 2 | |
| - Mellső futómű | Rába A-605 | |
| - Hátsó futómű | Rába A-309 | |
| Tömeg adatok | ||
| - Megengedett össztömeg | kg | 16.500 |
| Hajtáslánc és főegységek | |
| Euro 6 E motor | ● |
| Automata sebességváltó | ● |
| Biztonság és menetkomfort | |
| Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS 3.3) | ● |
| Automata rögzítőfék (EPH) | ● |
| Automata motortéri tűzoltó berendezés | ● |
| Automatikus szintszabályzás | ● |
| Virtuális műszerfal | ● |
| Full LED világítás | ● |
| Eső- és fényérzékelő | ● |
| Hőmérséklet-szabályzás | |
| Antivirális légkondicionáló (hűtő-fűtő) | ● |
| Autonóm fűtőkészülék | ● |
| Légelszívó ventillátor | ● |
| Vezetőtér | |
| Részben zárt vezetőfülke | ● |
| Kifordítható Isri vezetőülés | ● |
| Motorosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök | ● |
| Autórádió (MP3 lejátszással) | ● |
| Utaskiszolgálás | |
| Kerekesszék rámpa | ● |
| Kerekesszék rögzítési lehetőség | ● |
| Járműelektronika | |
| Vezetéknélküli leszállásjelzők | ● |
| USB-töltők | ● |
| Utasinformációs rendszer | ● |
| Biztonsági kamerarendszer | ● |
| Utasszámláló berendezés | ● |
