Az új Econell 12 Next

Megérkezett

A sikermodell új generációja

Az új Econell 12 Next a Credobus legnépszerűbb modelljének örököse. Utánozhatatlanul gazdaságos.

A 19,5"-os futómű és az optimalizált vázszerkezet áttörést jelent a tömegcsökkentésben. Az eredmény: a kategória átlagához képest legalább 1,5 tonnával alacsonyabb saját tömeg.

Buszpiaci innováció - Magyarországról.

1

19,5" kerékrendszer

A gazdaságosság kulcsa.

A 19,5" kerékméret és a vázszerkezet minden pontra kiterjedő optimalizálása legalább 1,5 tonna tömegcsökkentést tesz lehetővé. A magas terhelhetőségű futóművekkel mindez  kompromisszummentes kontrukciót eredményez.

Ultrakönnyű váz

A tömegcsökkentés kulcseleme az optimalizáció. A Kühne konstrukciós- és technológiai know-how-ja biztosítja, hogy az Econell 12 Next ilyen alacsony saját tömeg mellett is megfelel az ENSZ EGB R66.02 szerinti (M3/II. osztályú) szilárdsági követelményeknek.

19,5" futómű-rendszer
2022-09-02-2
Szombath Imre
Főkonstruktőr

Legalább -1,5 tonna

Az Econell 12 Next saját tömege a megszokott 11-12 helyett mindössze mintegy 9,5 tonna.

Amennyiben az összehasonlítás során a konkurens modellek tömegét azonos ülésszámra korrigáljuk, az Econell 12 Next előnye akár még magasabb lehet.

2022-09-05

Azonnali megtakarítás

Az Econell 12 Next alacsony saját tömegével és magas utaskapacitásával a kategória legkedvezőbb fajlagos üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos CO2-kibocsátású terméke.

Azonnali kibocsátáscsökkentés gazdaságos költségszinten.

min. 15 % üzemanyag-megtakarítás

- 10.000 kg CO2 / év

Design

Az Econell Next családdal formát adunk a Credobus következő évtizedének.

A kontrasztos-geometrikus design a hangsúlyos X-motívummal, és az integrált tetősíkkal progresszív, mégis tiszteli a magyar buszgyártás formatervezési hagyományait. Az Econell 12 Next a magyar designkultúra kiemelkedő darabja, amely a jövő városképét alakítja.

Tóth János ipari formatervező és a Credobus közös munkája.

Tóth János
Ipari formatervező
22-09-30-2

* A formatervezési folyamat korai vázlatai

2022. 09. 06. 11-14-21 - 21

Izgalmas, kéttónusú fényezés

E-bus ready design, integrált tetősík

Opcionális könnyűfém felnik

Külső keret nélküli elhúzható ablakok

22-09-30-7

Esztétikai élmény

X-motívum: modellnevet idéző formai vonás

Aerodinamikus, hátraívelő sisaklemez

Új visszapillantó tükrök

Sarkos kialakítású, 'Edge-shape' szélvédő

Markáns lámpafészkek

Full LED világítás ragyogó fénygyűrűkkel a nappali menetjelző- és irányjelző funkciókhoz

22-09-30-3

Minden színben jól mutat

Dinnyesárga  Égszínkék

Új architektúra

A Credobus az egyik legnagyobb tapasztalatú gyártó az ultraalacsony tömegű buszok kategóriájában. Az alapoktól újragondolt, önhordó vázszerkezet meghatározó méretváltozásokkal támogatja a kompromisszummentes használhatóságot.

Vázszerkezet

2021-05-31.65
Növelt szélesség

Több megtekintése

2021-05-31.176
Széles első ajtó

Több megtekintése

2021-05-31.50
Nagyfokú stabilitás

Több megtekintése

Hajtáslánc

2021-10-08
Euro 6 E motor

Több megtekintése

zf
Automata sebességváltó

Több megtekintése

Számos újdonság belül

A szemmel látható újdonságokat a módosított vázgeometria foglalja keretbe, amely hozzájárul a kiváló térérzethez és a nagyobb befogadóképességhez.

Credobus Econell 12 Next - 25

Új típusú utasajtók

Új típusú utasülések

Új, fényezéssel harmonizáló légcsatornák

Full LED belső világítás szakaszolási lehetőséggel, ajtó-megvilágítással, sárga hangulatfénnyel

Szélesebb járófolyosókat és kényelmesebb üléselrendezést eredményező vázgeometria

Gépészet a komfort szolgálatában

Hogyan lesz jobb, mint egy teljes hosszban alacsonypadlós busz?

Az utast fókuszba helyező konstruktőri szemlélet a jármű minden elemén tetten érhető: az Econell 12 Next-ben az elvárt utastér-kialakítás határozza meg a szerkezeti felépítést, és nem fordítva!

Bátran állítjuk: az Econell 12 Next kategóriája legjobb térkihasználású és leginkább utasbarát belterű autóbusza - számos érv szól amellett, hogy jobb teljes hosszban alacsonypadlós versenytársainál is.

A Next-érvek:

100 érvet is fel tudunk sorakoztatni az Econell 12 Next utasbarát kialakítása mellett. Íme 12, amelyek az egyedülálló futómű-konfigurációt és az alacsony-pozicionálású hajtáslánc-beépítést dicsérik.

Kapacitás

Az Econell 12 Next átgondolt, kimagasló helykihasználású utastere a konvencionális csuklós buszokhoz képest jelentősen nagyobb kapacitást biztosít.

Szinte hihetetlen, mégis tény: az Econell 12 Next akár magasabb ülésszám mellett is nagyobb befogadóképességgel rendelkezik, mint közvetlen versenytársai.

Ülőhely

43 + 1

Kerekesszék elhelyezési lehetőség

1

Állóhely

40

*5 fő / nm értékkel kalkulálva.

Kapacitás

83 + 1

*5 fő / nm értékkel kalkulálva.

Technológia

Ultramodern multiplex rendszerű, Continental KIBES integrált fedélzeti elektronikus rendszer, Magyarországon elsőként alkalmazott funkciókkal.

2021-10-08-2
Virtuális műszerfal

Több megtekintése

22-09-30-8
Automata rögzítőfék

Több megtekintése

2021-10-06-3
Eső- és fényérzékelő

Több megtekintése

Új vezetőkörnyezet

Minden eddiginél tágasabb tér. Az Econell 12 Next teljesen új vezetőkörnyezete szintetizálja a komfortot, a funkcionalitást és követi a busz karakteres külső formavilágát.

Credobus Econell 12 Next - 10

Kifordítható ISRI vezetőülés

Széles tartományban állítható kormányoszlop

Multikormányról vezérelhető menürendszer 

Vezető által paraméterezhető virtuális műszerfal

Kamera monitor az ajtónyitó gombok közelében elhelyezve

Megkülönböztetett formájú ajtónyitó kapcsolók

Elektronikus rögzítőfék megvilágított kapcsolóval

Telefontartó USB-töltővel

Nagyméretű, kombinált táska- és palacktartó

Rejtett tárolórekesz, mely a vezetőfülke nyitásával válik hozzáférhetővé

Specifikáció

Járműkategória M3/II
Kapacitás
- Ülő utasok száma 43
- Álló utasok száma 40
- Kerekesszék elhelyezési lehetőség 1
- Járművezető 1
- Összesen 83 + 1
Méretek
- Hosszúság mm 12.230
- Szélesség mm 2.550
- Magasság (légkondicionálóval) mm 3.130
- Mellső túlnyúlás mm 2.570
- Tengelytávolság (A-B) mm 6.280
- Hátsó túlnyúlás mm 3.380
Ajtók
- Ajtószárnyak száma 2-2-0
Főegységek
- Motor FPT NEF 6 Euro 6 E
- Lökettérfogat ccm 6.728
- Teljesítmény kW 235
- Nyomaték Nm 1.100
- Sebességváltó ZF EcoLife 2
- Mellső futómű Rába A-605
- Hátsó futómű Rába A-309
Tömeg adatok
- Megengedett össztömeg kg 16.500
Hajtáslánc és főegységek
Euro 6 E motor
Automata sebességváltó
Biztonság és menetkomfort
Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS 3.3)
Automata rögzítőfék (EPH)
Automata motortéri tűzoltó berendezés
Automatikus szintszabályzás
Virtuális műszerfal
Full LED világítás
Eső- és fényérzékelő
Hőmérséklet-szabályzás
Antivirális légkondicionáló (hűtő-fűtő)
Autonóm fűtőkészülék
Légelszívó ventillátor
Vezetőtér
Részben zárt vezetőfülke
Kifordítható Isri vezetőülés
Motorosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök
Autórádió (MP3 lejátszással)
Utaskiszolgálás
Kerekesszék rámpa
Kerekesszék rögzítési lehetőség
Járműelektronika
Vezetéknélküli leszállásjelzők
USB-töltők
Utasinformációs rendszer
Biztonsági kamerarendszer
Utasszámláló berendezés

Hírlevél

Maradjunk kapcsolatban

!
!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll to Top