A sikermodell új generációja
Az új Econell 12 Next a Credobus legnépszerűbb modelljének örököse. Utánozhatatlanul gazdaságos.
A 19,5"-os futómű és az optimalizált vázszerkezet áttörést jelent a tömegcsökkentésben. Az eredmény: a kategória átlagához képest legalább 1,5 tonnával alacsonyabb saját tömeg.
Buszpiaci innováció - Magyarországról.

19,5" kerékrendszer
A gazdaságosság kulcsa.
A 19,5" kerékméret és a vázszerkezet minden pontra kiterjedő optimalizálása legalább 1,5 tonna tömegcsökkentést tesz lehetővé. A magas terhelhetőségű futóművekkel mindez kompromisszummentes kontrukciót eredményez.
A tömegcsökkentés kulcseleme az optimalizáció. A Kühne konstrukciós- és technológiai know-how-ja biztosítja, hogy az Econell 12 Next ilyen alacsony saját tömeg mellett is megfelel az ENSZ EGB R66.02 szerinti (M3/II. osztályú) szilárdsági követelményeknek.


Legalább -1,5 tonna
Az Econell 12 Next saját tömege a megszokott 11-12 helyett mindössze mintegy 9,5 tonna.
Amennyiben az összehasonlítás során a konkurens modellek tömegét azonos ülésszámra korrigáljuk, az Econell 12 Next előnye akár még magasabb lehet.

Azonnali megtakarítás
Az Econell 12 Next alacsony saját tömegével és magas utaskapacitásával a kategória legkedvezőbb fajlagos üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos CO2-kibocsátású terméke.
Azonnali kibocsátáscsökkentés gazdaságos költségszinten.
Design
Az Econell Next családdal formát adunk a Credobus következő évtizedének.
A kontrasztos-geometrikus design a hangsúlyos X-motívummal, és az integrált tetősíkkal progresszív, mégis tiszteli a magyar buszgyártás formatervezési hagyományait. Az Econell 12 Next a magyar designkultúra kiemelkedő darabja, amely a jövő városképét alakítja.
Tóth János ipari formatervező és a Credobus közös munkája.


* A formatervezési folyamat korai vázlatai

Izgalmas, kéttónusú fényezés
E-bus ready design, integrált tetősík
Opcionális könnyűfém felnik
Külső keret nélküli elhúzható ablakok

Esztétikai élmény
X-motívum: modellnevet idéző formai vonás
Aerodinamikus, hátraívelő sisaklemez
Új visszapillantó tükrök
Sarkos kialakítású, 'Edge-shape' szélvédő
Markáns lámpafészkek
Full LED világítás ragyogó fénygyűrűkkel a nappali menetjelző- és irányjelző funkciókhoz

Minden színben jól mutat
Új architektúra
A Credobus az egyik legnagyobb tapasztalatú gyártó az ultraalacsony tömegű buszok kategóriájában. Az alapoktól újragondolt, önhordó vázszerkezet meghatározó méretváltozásokkal támogatja a kompromisszummentes használhatóságot.
Vázszerkezet

Növelt szélesség
Több megtekintése

Széles első ajtó
Több megtekintése

Nagyfokú stabilitás
Több megtekintése
Hajtáslánc

Euro 6 E motor
Több megtekintése

Automata sebességváltó
Több megtekintése
Számos újdonság belül
A szemmel látható újdonságokat a módosított vázgeometria foglalja keretbe, amely hozzájárul a kiváló térérzethez és a nagyobb befogadóképességhez.

Új típusú utasajtók
Új típusú utasülések
Új, fényezéssel harmonizáló légcsatornák
Full LED belső világítás szakaszolási lehetőséggel, ajtó-megvilágítással, sárga hangulatfénnyel
Szélesebb járófolyosókat és kényelmesebb üléselrendezést eredményező vázgeometria
Gépészet a komfort szolgálatában
Hogyan lesz jobb, mint egy teljes hosszban alacsonypadlós busz?
Az utast fókuszba helyező konstruktőri szemlélet a jármű minden elemén tetten érhető: az Econell 12 Next-ben az elvárt utastér-kialakítás határozza meg a szerkezeti felépítést, és nem fordítva!
Bátran állítjuk: az Econell 12 Next kategóriája legjobb térkihasználású és leginkább utasbarát belterű autóbusza - számos érv szól amellett, hogy jobb teljes hosszban alacsonypadlós versenytársainál is.
Az Econell 12 Next szakít a konvencionális, 22,5” kerékméretű buszok szerkezeti kötöttségeivel.
19,5”-os futómű-konfiguráció, alacsony-pozicionálású hajtáslánc-beépítés, mindez kiemelkedő terhelhetőséggel kombinálva.
Az eredmény: rendkívül alacsony belépési magasság, kis méretű kerékjáratok, alacsony dobogók, hátul is csekély padlómagasság - és ami a legfontosabb: piacelső utaskapacitás.
A Next-érvek:
100 érvet is fel tudunk sorakoztatni az Econell 12 Next utasbarát kialakítása mellett. Íme 12, amelyek az egyedülálló futómű-konfigurációt és az alacsony-pozicionálású hajtáslánc-beépítést dicsérik.
A kiegyensúlyozott és ötletes belső elrendezés önmagában még nem lenne elég az utaskapacitás növeléséhez. Az Econell 12 Next magas terhelhetőségű, 19,5” kerékátmérőjű futóművekkel rendelkezik. Ezeknek, valamint a legalább 1,5 tonnával alacsonyabb saját tömegnek köszönhetően az Econell 12 Next több utast tud szállítani versenytársainál - miközben nem válik túlterheltté.
Az állófelület döntő része alacsonypadlós részen helyezkedik el. Ráadásul az Econell 12 Next-ben nincs drága és bonyolult hajtott portál futómű.
Ha már elkerülhetetlen a dobogók alkalmazása, legalább ne zavarjanak: az Econell 12 Next-ben a nem alacsony padlószinten elhelyezett ülések is kényelmesen megközelíthetők, hiszen a dobogók magassága minimalizált.
Az Econell 12 Next túlteljesíti az előírásokat: az M3/II. osztály 380 mm, illetve az M3/I. osztály 340 mm-es előírásával szemben belépő magassága mindössze 320 mm, amely a térdeplő funkcióval a jármű jobb oldalán további közel 70 mm-rel csökkenthető.
Magas ülésszám trükközés nélkül: az utasülések beülési térköze városi kivitel (M3/I. osztály) esetén is eléri az elővárosi buszokra (M3/II. osztály) vonatkozó minimum-előírást. Ez városi kivitel esetén a minimumnál legalább 30 mm-rel nagyobb lábteret jelent ülésenként, és mindenhol meghaladja a 680 mm-t.
A szokásosnál vastagabb, 60 mm-es szivacsréteggel készülő utasülések kiváló komfortot biztosítanak elővárosi utazások alkalmával is.
A 19,5” kerékméretnek köszönhetően a kerékjáratokon elhelyezett ülések háttámlái között nem alakulnak ki kihasználatlan terek.
A harmadik ajtó utáni, emelt padlórész két, mindössze 200 mm magasságú lépcsőn közelíthető meg, és legmagasabb pontján is csak 450 mm-rel magasabb, mint az alacsony padlórész. Végre egy alacsony belépésű busz, ami hátul is komfortos!
A teljes hosszban alacsonypadlós buszokkal szemben az utolsó sorban is 5, teljes értékű ülés található. Mivel nincs motorsátor, jobb a hő- és hangszigetelés, és semmi nem korlátozza a kilátást.
A minden ponton legalább 560 mm széles járófolyosó az emelt padlós részen is lehetővé teszi az utasok egymás mögötti zavartalan elhaladását. A végig egyenes, törésektől mentes járófolyosó az autóbusz középtengelyén helyezkedik el, és teljesen függőleges felületek határolják a fellépők, dobogók környezetében.
Az Econell 12 Next emelt padlós része nemcsak névleg minősül állóhelynek. A járófolyosón a belmagasság mintegy 2 méter, és mivel a padló sík, ezen a szakaszon sem kellemetlen állva utazni.
Az emelt padlórész fölött is megfelelő a fejtér, hiszen nincs álmennyezet. A légcsatornák lapított geometriája miatt pedig még a külső üléseken utazók feje sem ütközik a légcsatornákba.
Kapacitás
Az Econell 12 Next átgondolt, kimagasló helykihasználású utastere a konvencionális csuklós buszokhoz képest jelentősen nagyobb kapacitást biztosít.
Szinte hihetetlen, mégis tény: az Econell 12 Next akár magasabb ülésszám mellett is nagyobb befogadóképességgel rendelkezik, mint közvetlen versenytársai.
Technológia
Ultramodern multiplex rendszerű, Continental KIBES integrált fedélzeti elektronikus rendszer, Magyarországon elsőként alkalmazott funkciókkal.

Virtuális műszerfal
Több megtekintése

Automata rögzítőfék
Több megtekintése

Eső- és fényérzékelő
Több megtekintése
Újgenerációs fékrendszer (EBS 3.3), automata fékfunkciókkal rendelkező, elektronikus rögzítőfékkel (EPH).
Az opcionálisan rendelhető, motor-fókuszú FPT telematikai szolgáltatással nemcsak a közel valósidejű hibameghatározás válik lehetővé, hanem a nagytömegű adatelemzés módszerével (big data) a jövőben bekövetkező hibák előrejelzése is lehetséges.
A kétzónás klímarendszer opcionálisan UV-C fényt kibocsátó LED-modulokkal bővíthető, amelyek inaktiválják az utastér levegőjében jelenlévő mikroorganizmusokat. Az UV-C légsterilizációs technológia hatékony megoldás többek között a koronavírus elleni védekezésben.
A ködlámpákra is kiterjedő, Full LED világítás, eső- és fényérzékelővel, automatizált működtetéssel.
Töltőpontokkal felszerelt utasülések a mobil eszközök folyamatos rendelkezésre állásához.
Maximális pontosságú, dupla kamerás utasszámláló.
Akár 7+1 kamerás megfigyelő rendszer, valós idejű távoli felügyelettel.
A piacon elérhető legkisebb méretű oltóanyag tartállyal rendelkező, automata motortéri tűzoltó berendezés.
Borostyán vagy fehér színű LED-ekkel szerelt külső kijelzők, ultraszéles, 29” képátlójú utasinformációs monitorok
Új vezetőkörnyezet
Minden eddiginél tágasabb tér. Az Econell 12 Next teljesen új vezetőkörnyezete szintetizálja a komfortot, a funkcionalitást és követi a busz karakteres külső formavilágát.

Kifordítható ISRI vezetőülés
Széles tartományban állítható kormányoszlop
Multikormányról vezérelhető menürendszer
Vezető által paraméterezhető virtuális műszerfal
Kamera monitor az ajtónyitó gombok közelében elhelyezve
Megkülönböztetett formájú ajtónyitó kapcsolók
Elektronikus rögzítőfék megvilágított kapcsolóval
Telefontartó USB-töltővel
Nagyméretű, kombinált táska- és palacktartó
Rejtett tárolórekesz, mely a vezetőfülke nyitásával válik hozzáférhetővé
Galéria
Specifikáció
Járműkategória | M3/II | |
Kapacitás | ||
- Ülő utasok száma | fő | 43 |
- Álló utasok száma | fő | 40 |
- Kerekesszék elhelyezési lehetőség | fő | 1 |
- Járművezető | fő | 1 |
- Összesen | fő | 83 + 1 |
Méretek | ||
- Hosszúság | mm | 12.230 |
- Szélesség | mm | 2.550 |
- Magasság (légkondicionálóval) | mm | 3.130 |
- Mellső túlnyúlás | mm | 2.570 |
- Tengelytávolság (A-B) | mm | 6.280 |
- Hátsó túlnyúlás | mm | 3.380 |
Ajtók | ||
- Ajtószárnyak száma | 2-2-0 | |
Főegységek | ||
- Motor | FPT NEF 6 Euro 6 E | |
- Lökettérfogat | ccm | 6.728 |
- Teljesítmény | kW | 235 |
- Nyomaték | Nm | 1.100 |
- Sebességváltó | ZF EcoLife 2 | |
- Mellső futómű | Rába A-605 | |
- Hátsó futómű | Rába A-309 | |
Tömeg adatok | ||
- Megengedett össztömeg | kg | 16.500 |
Hajtáslánc és főegységek | |
Euro 6 E motor | ● |
Automata sebességváltó | ● |
Biztonság és menetkomfort | |
Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS 3.3) | ● |
Automata rögzítőfék (EPH) | ● |
Automata motortéri tűzoltó berendezés | ● |
Automatikus szintszabályzás | ● |
Virtuális műszerfal | ● |
Full LED világítás | ● |
Eső- és fényérzékelő | ● |
Hőmérséklet-szabályzás | |
Antivirális légkondicionáló (hűtő-fűtő) | ● |
Autonóm fűtőkészülék | ● |
Légelszívó ventillátor | ● |
Vezetőtér | |
Részben zárt vezetőfülke | ● |
Kifordítható Isri vezetőülés | ● |
Motorosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök | ● |
Autórádió (MP3 lejátszással) | ● |
Utaskiszolgálás | |
Kerekesszék rámpa | ● |
Kerekesszék rögzítési lehetőség | ● |
Járműelektronika | |
Vezetéknélküli leszállásjelzők | ● |
USB-töltők | ● |
Utasinformációs rendszer | ● |
Biztonsági kamerarendszer | ● |
Utasszámláló berendezés | ● |