A Credobus új energiája

Európai összehasonlításban is a legkönnyebb és leghatékonyabb elektromos buszcsaláddal lép piacra 2024-ben a Credobus. Az Electronell modellek 1,5 - 3 tonnával könnyebbek lesznek versenytársaiknál, ezért azonos hatótáv eléréséhez mintegy 25 %-kal kevesebb akkumulátorral kell felszerelni őket.

A projekt az NKFI Alap támogatásával valósul meg.
2024-02-02 Váz oldal-TP

A projektről

A projekt célja létrehozni a Credobus első, saját fejlesztésű elektromos autóbusz családját, és megalapozni a cégcsoport erős jelenlétét az elektromos autóbuszok szegmenségben Magyarországon és a kelet-közép-európai országokban. A projekt eredményeként egy-egy szóló és csuklós, városi-elővárosi alkalmazású, elektromos meghajtású autóbusz készül el.

Miben lesz más?

akku

Kevesebb akkumulátor

A jármű ultrakönnyű alapkonstrukciója miatt egységnyi hatótáv eléréséhez kevesebb beépített akkumulátorkapacitás szükséges.

Credobus Econell 18 Next - 20

Több utas

Az optimalizált akkumulátor-tömeg és az alacsony belépésű konstrukció együttesen magas ülésszám mellett is kiemelkedő kapacitást, valamint jobb belső elrendezést biztosít.

Credobus Econell 18 Next - 9

Jelentős megtakarítás

Az újgenerációs trakciós inverter és vontatómotor számottevően alacsonyabb energiafelhasználása csökkenti az üzemeltetési költségeket és az erőművi emissziót.

Projektadatok

A projekt befejezéséig hátralévő idő:

Nap
Óra
Perc
Másodperc

Ultraalacsony tömegű, redukált életciklus költségű, meglévő üzemeltetési környezetbe illeszthető, elektromos meghajtású városi-elővárosi autóbusz termékcsalád kutatás-fejlesztése, prototipizálása és európai fókuszú piaci bevezetése

2020-1.1.2-PIACI-KFI-2021-00316

2021. szeptember 1. - 2024. augusztus 31.

Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal

A Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. és a Kravtex Kft. konzorciuma.

Projekt összköltség
1.094.656.891 Ft
Önerő
694.656.891 Ft
Támogatás
400.000.000 Ft

0%

Támogatási intenzitás
Scroll to Top