Csuklós busz újra feltalálva
Az új Econell 18 Next a világ legkönnyebb, 18 méteres kategóriájú csuklós autóbusza.
Az egyedülálló futómű-konfiguráció és az optimalizált vázszerkezet áttörést jelent a tömegcsökkentésben. Az eredmény: a kategória átlagához képest legalább 3 tonnával alacsonyabb saját tömeg.
Az Econell 18 Next új mércét állít a csuklós kategóriában az üzemanyag-hatékonyság és a környezetvédelem terén.
Buszpiaci innováció - Magyarországról.
19,5" kerékrendszerű csuklós
A Credobus-nál elsőként tudtunk olyan csuklós buszt létrehozni, amelynek mindhárom futóműve 19,5"-os.
A 19,5" kerékméret és a vázszerkezet minden kilogrammra kiterjedő optimalizálása a csuklós buszoknál soha nem látott mértékű tömegcsökkentést tett lehetővé.
A tömegcsökkentés kulcseleme az optimalizáció. A Kühne konstrukciós- és technológiai know-how-ja teszi lehetővé, hogy az Econell 18 Next rekordalacsony tömeg mellett is megfelel az ENSZ EGB R66.02 szerinti (M3/II. osztályú) szilárdsági követelményeknek.
Legalább -3 tonna
Az Econell 18 Next saját tömege a megszokott 17-18 helyett mindössze mintegy 14 tonna.
Amennyiben az összehasonlítás során a konkurens modellek tömegét azonos ülésszámra korrigáljuk, az Econell 18 Next saját tömege már több mint 3,5 tonnával alacsonyabb.
A legzöldebb dízel csuklós
Az Econell 18 Next alacsony saját tömegével a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos CO2-kibocsátású dízel csuklós busza.
Racionális átmenet a dízel-korszak és az e-mobilitás között.
Design
Az Econell 18 Next-tel formát adunk a Credobus következő évtizedének.
A kontrasztos-geometrikus design a hangsúlyos X-motívummal, és az integrált tetősíkkal progresszív, mégis tiszteli a magyar buszgyártás formatervezési hagyományait. Az Econell 18 Next a magyar designkultúra kiemelkedő darabja, amely a jövő városképét alakítja.
Tóth János ipari formatervező és a Credobus közös munkája.
* A formatervezési folyamat korai vázlatai
Tetősíkot követő csukló harmonika
Izgalmas, kéttónusú fényezés
E-bus ready design, integrált tetősík
Könnyűfém felnik
Külső keret nélküli elhúzható ablakok
Esztétikai élmény
X-motívum: modellnevet idéző formai vonás
Aerodinamikus, hátraívelő sisaklemez
Új visszapillantó tükrök
Sarkos kialakítású, 'Edge-shape' szélvédő
Markáns lámpafészkek
Full LED világítás ragyogó fénygyűrűkkel a nappali menetjelző- és irányjelző funkciókhoz
Minden színben jól mutat
Új architektúra
A Credobus az egyik legnagyobb tapasztalatú gyártó az ultraalacsony tömegű buszok kategóriájában. Az alapoktól újragondolt, önhordó vázszerkezet meghatározó méretváltozásokkal támogatja a kompromisszummentes használhatóságot.
Vázszerkezet
Növelt szélesség
Több megtekintése
Széles első ajtó
Több megtekintése
Nagyfokú stabilitás
Több megtekintése
Hajtáslánc
Euro 6 E motor
Több megtekintése
Automata sebességváltó
Több megtekintése
Számos újdonság belül
A szemmel látható újdonságokat a módosított vázgeometria foglalja keretbe, amely hozzájárul a kiváló térérzethez és a nagyobb befogadóképességhez.
Új típusú utasajtók
Új típusú utasülések
Új, fényezéssel harmonizáló légcsatornák
Full LED belső világítás szakaszolási lehetőséggel, ajtó-megvilágítással, sárga hangulatfénnyel
Szélesebb járófolyosókat és kényelmesebb üléselrendezést eredményező vázgeometria
Gépészet a komfort szolgálatában
Hogyan lesz jobb, mint egy teljes hosszban alacsonypadlós busz?
Az utast fókuszba helyező konstruktőri szemlélet a jármű minden elemén tetten érhető: az Econell 18 Next-ben az elvárt utastér-kialakítás határozza meg a szerkezeti felépítést, és nem fordítva!
Bátran állítjuk: az Econell 18 Next kategóriája legjobb térkihasználású és leginkább utasbarát belterű autóbusza - számos érv szól amellett, hogy jobb teljes hosszban alacsonypadlós versenytársainál is.
A Next-érvek:
100 érvet is fel tudunk sorakoztatni az Econell 18 Next utasbarát kialakítása mellett. Íme 14, amelyek az egyedülálló futómű-konfigurációt és az alacsony-pozicionálású hajtáslánc-beépítést dicsérik.
Kapacitás
Az Econell 18 Next átgondolt, kimagasló helykihasználású utastere a konvencionális csuklós buszokhoz képest jelentősen nagyobb kapacitást biztosít.
Szinte hihetetlen, mégis tény: az Econell 18 Next akár 25 %-kal magasabb ülésszám mellett is nagyobb befogadóképességgel rendelkezik, mint közvetlen versenytársai.
Technológia
Ultramodern multiplex rendszerű, Continental KIBES integrált fedélzeti elektronikus rendszer, Magyarországon elsőként alkalmazott funkciókkal.
Virtuális műszerfal
Több megtekintése
Automata rögzítőfék
Több megtekintése
Eső- és fényérzékelő
Több megtekintése
Új vezetőkörnyezet
Minden eddiginél tágasabb tér. Az Econell 18 Next teljesen új vezetőkörnyezete szintetizálja a komfortot, a funkcionalitást és követi a busz karakteres külső formavilágát.
Kifordítható ISRI vezetőülés
Széles tartományban állítható kormányoszlop
Multikormányról vezérelhető menürendszer
Vezető által paraméterezhető digitális műszerfal
Kamera monitor az ajtónyitó gombok közelében elhelyezve
Megkülönböztetett formájú ajtónyitó kapcsolók
Elektronikus rögzítőfék megvilágított kapcsolóval
(* A prototípus vezetőkörnyezete gyártásközi, kézzel készített, M=1:1 próbadarab. Véglegesítés: 2022 Q1.)
Galéria
Specifikáció
| Járműkategória | M3/II | |
| Kapacitás | ||
| - Ülő utasok száma | fő | 56 |
| - Álló utasok száma | fő | 70 |
| - Kerekesszék elhelyezési lehetőség | fő | 1 |
| - Járművezető | fő | 1 |
| - Összesen | fő | 126 + 1 |
| Méretek | ||
| - Hosszúság | mm | 18.170 |
| - Szélesség | mm | 2.550 |
| - Magasság (légkondicionálóval) | mm | 3.130 |
| - Mellső túlnyúlás | mm | 2.570 |
| - Tengelytávolság (A-B) | mm | 5.550 |
| - Tengelytávolság (B-C) | mm | 6.670 |
| - Hátsó túlnyúlás | mm | 3.380 |
| Ajtók | ||
| - Ajtószárnyak száma | 2-2-2-0 | |
| Főegységek | ||
| - Motor | FPT NEF 6 Euro 6 E | |
| - Lökettérfogat | ccm | 6.728 |
| - Teljesítmény | kW | 235 |
| - Nyomaték | Nm | 1.100 |
| - Sebességváltó | ZF EcoLife 2 | |
| - Mellső futómű | Rába A-605 | |
| - Középső futómű | Kühne | |
| - Hátsó futómű | Rába A-309 | |
| Tömeg adatok | ||
| - Megengedett össztömeg | kg | 26.700 |
| Hajtáslánc és főegységek | |
| Euro 6 E motor | ● |
| Automata sebességváltó | ● |
| Biztonság és menetkomfort | |
| Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS 3.3) | ● |
| Automata rögzítőfék (EPH) | ● |
| Aktív becsuklásgátló | ● |
| Automata motortéri tűzoltó berendezés | ● |
| Automatikus szintszabályzás | ● |
| Virtuális műszerfal | ● |
| Full LED világítás | ● |
| Eső- és fényérzékelő | ● |
| Hőmérséklet-szabályzás | |
| Antivirális légkondicionáló (hűtő-fűtő) | ● |
| Autonóm fűtőkészülék | ● |
| Légelszívó ventillátor | ● |
| Vezetőtér | |
| Részben zárt vezetőfülke | ● |
| Kifordítható Isri vezetőülés | ● |
| Motorosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök | ● |
| Autórádió (MP3 lejátszással) | ● |
| Utaskiszolgálás | |
| Kerekesszék rámpa | ● |
| Kerekesszék rögzítési lehetőség | ● |
| Járműelektronika | |
| Vezetéknélküli leszállásjelzők | ● |
| USB-töltők | ● |
| Utasinformációs rendszer | ● |
| Biztonsági kamerarendszer | ● |
| Utasszámláló berendezés | ● |
