Az új Econell 18 Next

Magyar világújdonság

Csuklós busz újra feltalálva

Az új Econell 18 Next az egyetlen 19,5" kerékrendszerű csuklós busz.

Az egyedülálló futómű-konfiguráció és az optimalizált vázszerkezet áttörést jelent a tömegcsökkentésben. Az eredmény: a kategória átlagához képest legalább 3 tonnával alacsonyabb saját tömeg.

Az Econell 18 Next új mércét állít a csuklós kategóriában az üzemanyag-hatékonyság és a környezetvédelem terén.

Buszpiaci innováció - Magyarországról.

2021-05-31.156

19,5" kerékrendszerű csuklós

A Credobus-nál elsőként tudtunk olyan csuklós buszt létrehozni, amelynek  mindhárom futóműve 19,5"-os.

A 19,5" kerékméret és a vázszerkezet minden kilogrammra kiterjedő optimalizálása a csuklós buszoknál soha nem látott mértékű tömegcsökkentést tett lehetővé.

Ultrakönnyű váz

A tömegcsökkentés kulcseleme az optimalizáció. A Kühne konstrukciós- és technológiai know-how-ja teszi lehetővé, hogy az Econell 18 Next rekordalacsony tömeg mellett is megfelel az ENSZ EGB R66.02 szerinti (M3/II. osztályú) szilárdsági követelményeknek.

19,5" futómű-rendszer
21-08-06

Szombath Imre

Főkonstruktőr

Legalább -3 tonna

Az Econell 18 Next saját tömege a megszokott 17-18 helyett mindössze mintegy 14 tonna.

Amennyiben az összehasonlítás során a konkurens modellek tömegét azonos ülésszámra korrigáljuk, az Econell 18 Next saját tömege már több mint 3,5 tonnával alacsonyabb.

untitled.163

A legzöldebb dízel csuklós

Az Econell 18 Next alacsony saját tömegével a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos CO2-kibocsátású dízel csuklós busza.

Racionális átmenet a dízel-korszak és az e-mobilitás között.

 

min. 15 % üzemanyag-megtakarítás

- 10.000 kg CO2 / év

Design

Az Econell 18 Next-tel formát adunk a Credobus következő évtizedének.

A kontrasztos-geometrikus design a hangsúlyos X-motívummal, és az integrált tetősíkkal progresszív, mégis tiszteli a magyar buszgyártás formatervezési hagyományait. Az Econell 18 Next a magyar designkultúra kiemelkedő darabja, amely a jövő városképét alakítja.

Tóth János ipari formatervező és a Credobus közös munkája.

Tóth János

Ipari formatervező
2021-10-04

* A formatervezési folyamat korai vázlatai

2021-05-31.148

Tetősíkot követő csukló harmonika

Izgalmas, kéttónusú fényezés

E-bus ready design, integrált tetősík

Könnyűfém felnik

Külső keret nélküli elhúzható ablakok

2021-05-31.151

Esztétikai élmény

X-motívum: modellnevet idéző formai vonás

Aerodinamikus, hátraívelő sisaklemez

Új visszapillantó tükrök

Sarkos kialakítású, 'Edge-shape' szélvédő

Markáns lámpafészkek

Full LED világítás ragyogó fénygyűrűkkel a nappali menetjelző- és irányjelző funkciókhoz

2021-05-31.156

Minden színben jól mutat

Dinnyesárga  Égszínkék

Új architektúra

A Credobus az egyik legnagyobb tapasztalatú gyártó az ultraalacsony tömegű buszok kategóriájában. Az alapoktól újragondolt, önhordó vázszerkezet meghatározó méretváltozásokkal támogatja a kompromisszummentes használhatóságot.

Vázszerkezet
2021-05-31.65
Növelt szélesség

Több megtekintése

2021-05-31.176
Széles első ajtó

Több megtekintése

2021-05-31.50
Nagyfokú stabilitás

Több megtekintése

Hajtáslánc
2021-10-08
Euro 6 E motor

Több megtekintése

zf
Automata sebességváltó

Több megtekintése

Tesztelés

Écs - Rábaring

A becsuklásgátló rendszer beszállítói jóváhagyásához kapcsolódó dinamikus tesztelés.

Számos újdonság belül

A szemmel látható újdonságokat a módosított vázgeometria foglalja keretbe, amely hozzájárul a kiváló térérzethez és a nagyobb befogadóképességhez.

Credobus Econell 18 Next - 23

Új típusú utasajtók

Új típusú utasülések

Új, fényezéssel harmonizáló légcsatornák

Full LED belső világítás szakaszolási lehetőséggel, ajtó-megvilágítással, sárga hangulatfénnyel

Szélesebb járófolyosókat és kényelmesebb üléselrendezést eredményező vázgeometria

Gépészet a komfort szolgálatában

Hogyan lesz jobb, mint egy teljes hosszban alacsonypadlós busz?

Az utast fókuszba helyező konstruktőri szemlélet a jármű minden elemén tetten érhető: az Econell 18 Next-ben az elvárt utastér-kialakítás határozza meg a szerkezeti felépítést, és nem fordítva!

Bátran állítjuk: az Econell 18 Next kategóriája legjobb térkihasználású és leginkább utasbarát belterű autóbusza - számos érv szól amellett, hogy jobb teljes hosszban alacsonypadlós versenytársainál is.

Az Econell 18 Next szakít a konvencionális, 22,5” kerékméretű buszok szerkezeti kötöttségeivel.

Nincs még egy olyan csuklós busz a piacon, amely magán hordozná az Econell 18 Next konstrukciós jellemzőit: az egyedülálló, 19,5”-os futómű-konfigurációt és az alacsony-pozicionálású hajtáslánc-beépítést.

Az eredmény: rendkívül alacsony belépési magasság, kis méretű kerékjáratok, alacsony dobogók, hátul is csekély padlómagasság - és ami a legfontosabb: piacelső utaskapacitás.

A Next-érvek:

100 érvet is fel tudunk sorakoztatni az Econell 18 Next utasbarát kialakítása mellett. Íme 14, amelyek az egyedülálló futómű-konfigurációt és az alacsony-pozicionálású hajtáslánc-beépítést dicsérik.

A kiegyensúlyozott és ötletes belső elrendezés önmagában még nem lenne elég az utaskapacitás növeléséhez. Az Econell 18 Next magas terhelhetőségű, 19,5” kerékátmérőjű futóművekkel rendelkezik. Ezeknek, valamint a legalább 3 tonnával alacsonyabb saját tömegnek köszönhetően az Econell 18 Next több utast tud szállítani versenytársainál - miközben nem válik túlterheltté.

Az állófelület 90 %-a alacsonypadlós részen helyezkedik el, ami több, mint egyes teljes hosszban alacsonypadlós autóbuszok esetén. Ráadásul az Econell 18 Next-ben nincs drága és bonyolult hajtott portál futómű.

Ha már elkerülhetetlen a dobogók alkalmazása, legalább ne zavarjanak: az Econell 18 Next-ben a nem alacsony padlószinten elhelyezett ülések is kényelmesen megközelíthetők, hiszen a dobogók magassága minimalizált.

Az Econell 18 Next túlteljesíti az előírásokat: az M3/II. osztály 380 mm, illetve az M3/I. osztály 340 mm-es előírásával szemben belépő magassága mindössze 320 mm, amely a térdeplő funkcióval a jármű jobb oldalán további közel 70 mm-rel csökkenthető.

A dupla ülések mellőzése a csuklótér mögött jelentősen gyorsítja az utasáramlást. Peronos kivitelben pedig különösen nagy állóhely-felületet eredményez.

Magas ülésszám trükközés nélkül: az utasülések beülési térköze városi kivitel (M3/I. osztály) esetén is eléri az elővárosi buszokra (M3/II. osztály) vonatkozó minimum-előírást. Ez városi kivitel esetén a minimumnál legalább 30 mm-rel nagyobb lábteret jelent ülésenként, és mindenhol meghaladja a 680 mm-t.

A szokásosnál vastagabb, 60 mm-es szivacsréteggel készülő utasülések kiváló komfortot biztosítanak elővárosi utazások alkalmával is.

Az utasülések alatt sík a padló, emiatt a szomszédos üléseknél azonos az ülőlapok magassága és egyforma a lábtér. A szembefordított üléseknél azonosak a beülési magasságok, ezért komfortos másokkal együtt utazni.

A 19,5” kerékméretnek köszönhetően a kerékjáratokon elhelyezett ülések háttámlái között nem alakulnak ki kihasználatlan terek.

A harmadik ajtó utáni, emelt padlórész két, mindössze 200 mm magasságú lépcsőn közelíthető meg, és legmagasabb pontján is csak 450 mm-rel magasabb, mint az alacsony padlórész. Végre egy alacsony belépésű busz, ami hátul is komfortos!

A teljes hosszban alacsonypadlós buszokkal szemben az utolsó sorban is 5, teljes értékű ülés található. Mivel nincs motorsátor, jobb a hő- és hangszigetelés, és semmi nem korlátozza a kilátást.

A minden ponton legalább 560 mm széles járófolyosó az emelt padlós részen is lehetővé teszi az utasok egymás mögötti zavartalan elhaladását. A végig egyenes, törésektől mentes járófolyosó az autóbusz középtengelyén helyezkedik el, és teljesen függőleges felületek határolják a fellépők, dobogók környezetében.

Az Econell 18 Next emelt padlós része nemcsak névleg minősül állóhelynek. A járófolyosón a belmagasság mintegy 2 méter, és mivel a padló sík, ezen a szakaszon sem kellemetlen állva utazni.

Az emelt padlórész fölött is megfelelő a fejtér, hiszen nincs álmennyezet. A légcsatornák lapított geometriája miatt pedig még a külső üléseken utazók feje sem ütközik a légcsatornákba.

Kapacitás

Az Econell 18 Next átgondolt, kimagasló helykihasználású utastere a konvencionális csuklós buszokhoz képest jelentősen nagyobb kapacitást biztosít.

Szinte hihetetlen, mégis tény: az Econell 18 Next akár 25 %-kal magasabb ülésszám mellett is nagyobb befogadóképességgel rendelkezik, mint közvetlen versenytársai.

Ülőhely

56 + 1

Kerekesszék elhelyezési lehetőség

1

Állóhely

70

*5 fő / nm értékkel kalkulálva.

Kapacitás

126 + 1

*5 fő / nm értékkel kalkulálva.

Technológia

Ultramodern multiplex rendszerű, Continental KIBES integrált fedélzeti elektronikus rendszer, Magyarországon elsőként alkalmazott funkciókkal.

2021-10-08-2
Virtuális műszerfal

Több megtekintése

2021-10-06-2
Automata rögzítőfék

Több megtekintése

2021-10-06-3
Eső- és fényérzékelő

Több megtekintése

Kiváló menetkomfort és fokozott stabilitás a Hübner rendszerével.

Újgenerációs fékrendszer (EBS 3.3), automata fékfunkciókkal rendelkező, elektronikus rögzítőfékkel (EPH).

Az opcionálisan rendelhető, motor-fókuszú FPT telematikai szolgáltatással nemcsak a közel valósidejű hibameghatározás válik lehetővé, hanem a nagytömegű adatelemzés módszerével (big data) a jövőben bekövetkező hibák előrejelzése is lehetséges.

A háromzónás klímarendszer opcionálisan UV-C fényt kibocsátó LED-modulokkal bővíthető, amelyek inaktiválják az utastér levegőjében jelenlévő mikroorganizmusokat. Az UV-C légsterilizációs technológia hatékony megoldás többek között a koronavírus elleni védekezésben.

A ködlámpákra is kiterjedő, Full LED világítás, eső- és fényérzékelővel, automatizált működtetéssel.

A leszállásjelző kapcsolók manuálisan keltett ultrahanggal működnek, ezért működésükhöz nincs szükség vezetékekre, és szabadon pozicionálhatók.

Töltőpontokkal felszerelt utasülések a mobil eszközök folyamatos rendelkezésre állásához.

Maximális pontosságú, dupla kamerás utasszámláló.

7+1 kamerás megfigyelő rendszer, valós idejű távoli felügyelettel.

A piacon elérhető legkisebb méretű oltóanyag tartállyal rendelkező, automata motortéri tűzoltó berendezés.

Fehér LED-ekkel szerelt külső kijelzők, ultraszéles, 29” képátlójú utasinformációs monitorok

Új vezetőkörnyezet

Minden eddiginél tágasabb tér. Az Econell 18 Next teljesen új vezetőkörnyezete szintetizálja a komfortot, a funkcionalitást és követi a busz karakteres külső formavilágát.

Credobus Econell 18 Next - 34

Kifordítható ISRI vezetőülés

Széles tartományban állítható kormányoszlop

Multikormányról vezérelhető menürendszer 

Vezető által paraméterezhető digitális műszerfal

Kamera monitor az ajtónyitó gombok közelében elhelyezve

Megkülönböztetett formájú ajtónyitó kapcsolók

Elektronikus rögzítőfék megvilágított kapcsolóval

(* A prototípus vezetőkörnyezete gyártásközi, kézzel készített, M=1:1 próbadarab. Véglegesítés: 2022 Q1.)

Specifikáció

Járműkategória M3/II
Kapacitás
- Ülő utasok száma 56
- Álló utasok száma 70
- Kerekesszék elhelyezési lehetőség 1
- Járművezető 1
- Összesen 126 + 1
Méretek
- Hosszúság mm 18.170
- Szélesség mm 2.550
- Magasság (légkondicionálóval) mm 3.130
- Mellső túlnyúlás mm 2.570
- Tengelytávolság (A-B) mm 5.550
- Tengelytávolság (B-C) mm 6.670
- Hátsó túlnyúlás mm 3.380
Ajtók
- Ajtószárnyak száma 2-2-2-0
Főegységek
- Motor FPT NEF 6 Euro 6 E
- Lökettérfogat ccm 6.728
- Teljesítmény kW 235
- Nyomaték Nm 1.100
- Sebességváltó ZF EcoLife 2
- Mellső futómű Rába A-605
- Középső futómű Kühne
- Hátsó futómű Rába A-309
Tömeg adatok
- Megengedett össztömeg kg 26.700
Hajtáslánc és főegységek
Euro 6 E motor
Automata sebességváltó
Biztonság és menetkomfort
Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS 3.3)
Automata rögzítőfék (EPH)
Aktív becsuklásgátló
Automata motortéri tűzoltó berendezés
Automatikus szintszabályzás
Virtuális műszerfal
Full LED világítás
Eső- és fényérzékelő
Hőmérséklet-szabályzás
Antivirális légkondicionáló (hűtő-fűtő)
Autonóm fűtőkészülék
Légelszívó ventillátor
Vezetőtér
Részben zárt vezetőfülke
Kifordítható Isri vezetőülés
Motorosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök
Autórádió (MP3 lejátszással)
Utaskiszolgálás
Kerekesszék rámpa
Kerekesszék rögzítési lehetőség
Járműelektronika
Vezetéknélküli leszállásjelzők
USB-töltők
Utasinformációs rendszer
Biztonsági kamerarendszer
Utasszámláló berendezés

Hírlevél

Maradjunk kapcsolatban

!
!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Letöltések

Scroll to Top