

Az új Electronell
A Credobus első, 100%-ban elektromos meghajtású autóbuszcsaládja. Csúcskategóriájú magyar termék.
Áttekintés
- Ultrakönnyű
Az Electronell-ek kategóriájuk legkönnyebb acélvázas e-buszainak számítanak. A csuklós verzió 19,5"-os futómű-konfigurációja egyedülálló a világon.
- Kevesebb akku
Az alacsonyabb energiafelhasználásnak köszönhetően akár 25%-kal kisebb akkukapacitással teljesítik a 300 km-es hatótávot. Kevesebb akkumulátor: gazdaságosabb és zöldebb működés.
- Magyar termék
Magas hozzáadott értékű termék Mosonmagyaróváron és Győrben, a Kravtex-Kühne Csoportnál gyártva. Közel 500 munkatársunk és 100 hazai gyártó partnerünk részvételével.
Jellemzők

Ultrakönnyű

Kevesebb akku

Optimális hatótáv

Költségszint
Az Electronell család
A 100%-ban elektromos meghajtású Electronell modellek 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós változatban, városi és elővárosi változatban készülnek. A dízel Econell Next-ekkel együtt a legkomplexebb magyar buszcsaládot alkotják.
Kéttónusú fényezés
Az alapfényezés egységeinek szigetszerű tagolása még mozgalmasabbá teszi az Electronell megjelenését. A fekete betétek szinte bármely alapszínnel kombinálva jól mutatnak.
Külső keret nélküli elhúzható ablakok
A kívülről láthatatlan keretű elhúzható ablakok egyöntetű megjelenést kölcsönöznek a nagyméretű üvegfelületeknek.
Aszimmetrikus kerékjáratok
A Next modellgeneráció formanyelvének szerves részét képezik a markáns sarkokkal határolt geometrikus formák.
Aerodinamikus sisaklemez
A Credobus formai hagyományaiból is merít a három részre tagolt sisaklemez, amely nemcsak esztétikus, hanem hozzájárul a légellenállás csökkentéséhez is.
Integrált tetősík
A tetőt övező burkolati elemek elrejtik a segédüzemi berendezéseket, és hajtási módtól függetlenül egységes megjelenést biztosítanak a modellcsalád tagjainak.
A legkönnyebb acélvázas e-buszok
Az Electronell-ek kategóriájukban a legkönnyebb acélvázas e-buszok. Tömegük kiviteltől függően 2-4 tonnával alacsonyabb versenytársaiknál, ami páratlan hatékonyságot eredményez. A csuklós változat 19,5"-os futómű-konfigurációja világviszonylatban is egyedülálló.

Optimalizált vázszerkezet
19,5" futóművek
*Szóló verzió saját tömege: kb. 11 tonna, piaci átlag: 13-13,8 tonna. Csuklós verzió saját tömege: kb. 16 tonna, piaci átlag: 20-21 tonna.

Kevesebb akkumulátor, azonos hatótáv
Az ultrakönnyű Electronell-ek energiafelhasználása lényegesen alacsonyabb, ezért azonos hatótávhoz akár 25%-kal kevesebb akkumulátorra van szükségük. A 300 kilométert meghaladó hatótávolság a városi-elővárosi kategóriában szinte valamennyi forgalmi feladathoz elegendő.

Akkumulátorból a kevesebb több
Minden egyes akkumulátorcsomag 600 kg és több tízezer euróba kerül. Nem véletlen, hogy azt mondjuk, ha akkumulátorokról van szó, a kevesebb több.
Az ultrakönnyű Electronell-ek 1 (szóló), illetve 2 (csuklós) csomaggal kevesebb akkumulátorral teljesítik a 300 km-es hatótávot. A kisebb akkukapacitás egy sor műszaki előnnyel jár, és összességében kategóriaelső életciklusköltséget biztosít.
LE↓ az akkumulátorokkal
Az alacsony belépésű (Low Entry) kivitelnek köszönhetően 3-ból 2 (csuklós esetén 4-ből 2) akkumulátor padló alatt helyezkedik el, ami alacsony tömegközéppontot, ezáltal kiváló stabilitást biztosít, különösen kanyarodáskor.

Csuklós: 392 kWh
Szóló: 294 kWh
Prémium komponensek
A Credobus kizárólag bizonyított, prémium minőségű, és többségében európai márkájú komponenseket használ fel elektromos autóbuszaihoz. A saját erősáramú elosztórendszer (Credobus HVBOX) és hajtásvezérlő szoftver lehetővé teszi a főkomponensek szabad megválasztását és optimalizálását.
Credobus HVBOX
Trakciós motor és inverter
Akkumulátortechnológia
Termomenedzsment
Töltés
Légkezelés és szervószivattyú
Low Entry kompromisszumok nélkül
Az Electronell-ek akadálymentesek, mint a teljes hosszban alacsonypadlós (LF) buszok, ugyanakkor elrendezésüknél fogva több ülőhelyet nyújtanak. Az utastér a Next családból ismerős, újgenerációs szolgáltatáskínálatot vonultatja fel, amely a legmagasabb szintű elvárásoknak is megfelel.

USB töltő és telefontartó
Padlószint
Utasinformációs rendszerek
Többfunkciós légcsatorna
Ideális munkakörnyezet
A Credobus saját fejlesztésű vezetőkörnyezete messzemenőkig figyelembe veszi a járművezetők ergonómiai elvárásait. A praktikus tárolórendszer mellett olyan észrevétlen részletek is hozzájárulnak a komforthoz, mint a műszerfal felforrósodását gátló, világos fedőburkolat.
Komfort

Egész napos kényelem
Tágas tér, kifogástalan ergonómia, kiváló kilátás, és egy sor praktikus megoldás. Az Electronell vezetőkörnyezetében magától értetődő a megfelelő beállítások megtalálása. A széles határok között állítható, bőrbevonatú multikormány és a csúcskategóriájú, deréktámaszos vezetőülés hosszú távon is komfortos munkavégzést biztosít. A változatos tárolómegoldásoknak köszönhetően mindennek megvan a maga helye.
Multikormány és virtuális műszerfal

Minden információ rendelkezésre áll
Látványos, multikormányról vezérelhető, 12,3”-os központi display a Continental KIBES rendszerbe integrálva. A jármű kialakításához, alkalmazásához adaptálható felhasználói felület lehetőséget biztosít akár a tolatókamera képének közvetlen megjelenítésére is (különálló monitor nélküli kivitelben). Az adaptív fényerő szélsőséges megvilágítási viszonyok között is kiváló leolvashatóságot biztosít.
Elektronikus rögzítőfék (EPH)

Automatikus rögzítés
Az elektronikus működtetésű rögzítőfékkel (EPH) ugyanolyan biztonságos és komfortos az elindulás és megállás, mint egy automata sebességváltóval szerelt személyautóval. A rendszer védelmet nyújt a véletlen elgurulással szemben, széleskörűen programozható, működtetése pedig diszkrét, megvilágított kapcsolóval történik.
Full LED világítás

Tökéletesen látni: biztonság
Valamennyi külső-belső világítótest energiatakarékos, LED diódás technológiájú, beleértve a ködlámpákat is. A köralakú főfényszórók a nappali menetjelző- és irányjelző funkciókat látványos fénygyűrűkkel jelenítik meg. Az eső-és fényérzekelővel a világítás kapcsolása - a környezeti adottságoknak megfelelően - automatizált .
GSR II megfelelőség
A radar- és kameraalapú integrált vezetői asszisztens rendszerekkel az Electronell-ek megfelelnek az Európai Unió szigorított Általános Járműbiztonsági Rendelete (GSR II) előírásainak sőt még azon is túlmutató biztonsági és kényelmi szolgáltatásokat nyújtanak.



A rendszer - valós idejű tárgyazonosítás segítségével - hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a jármű előtti (szélvédő alatti) holttérben található gyalogosra/kerékpárosra.
A rendszer érzékeli a jármű jobb oldalán tartózkodó kerékpárosokat/gyalogosokat, és fényjelzéssel figyelmezteti a járművezetőt. A kockázat függvényében piros vagy sárga színnel jelez.
Az ismert tolatókamerával azonos megoldás, amely vizuálisan tárja fel a jármű mögötti teret.
A kameraalapú táblafelismerő rendszer megjeleníti az aktuális sebességkorlátozást és szükség szerint figyelmezteti a járművezetőt. GPS adatok felhasználása révén a helyspecifikus korlátozásokat is kezeli.
A rendszer a gumiabroncsok nyomásvesztéséről illetve hőmérsékletváltozásáról a műszerfalon keresztül informálja a járművezetőt. Egyaránt képes a lassú nyomásvesztés és a defektszerű események érzékelésére. A rendszeres nyomásellenőrzés kiküszöbölése tehermentesíti a személyzetet, miközben támogatja az üzemanyaghatékonyságot.
Intenzív fékezés esetén a helyzetjelzők villogással figyelmeztetik a jármű mögött haladókat.
A rendszer észleli az álmosság vagy a csökkent figyelem okozta szokatlan vezetési viselkedést többek között a kormányzás és a vezetési órák száma alapján. A kockázatos mintázatok (pl. kevesebb iránykorrekció, hosszú egybefüggő vezetési idő) esetén pihenőt javasol a járművezetőnek.
Az ENSZ-EGB R155.00 (kiberbiztonság és a kiberbiztonsági irányítási rendszer) és R156.00 (szoftverfrissítés és a szoftverfrissítési irányítási rendszer) előírásainak való megfelelőség, melynek elsődleges célja a jármű kommunikációs hálózatainak behatolás elleni védelme.
Az arcfigyelő kamerára épülő rendszer monitorozza a járművezető mimikáját, szemeinek mozgását, illetve a nem kívánt tevékenységeket (pl.: dohányzás, telefonálás), és jelzést küld a figyelem elterelődése esetén.
Váratlan helyzetekben (pl. ütközés) gyűjti és rögzíti a járműben keletkező adatokat. Az adatrögzítés hozzájárul a balesetek utólagos rekonstruálásához, ezáltal a járművek biztonságának jövőbeni továbbfejlesztéséhez.
Figyelmeztet a ráfutás veszélyére, illetve a gyalogosokkal/kerékpárosokkal való ütközés lehetőségére. A járművezető a fékerő növelésével megakadályozhatja az ütközést.
Figyelmezteti a járművezetőt, ha a terelő- vagy záróvonalon akaratlanul (irányjelző használata nélkül) áthajt.
Sávváltás esetén figyelmezteti a járművezetőt az autóbusz mellett (mindkét oldalon) haladó járművekre.
A kameraalapú rendszer a bejövő fény mennyisége alapján automatikusan működteti a reflektort, megakadályozva a szembejövők elvakítását.
*Opcionális felszereltség.
Számít, hogy magyar
Az Electronell család gyártása Mosonmagyaróváron és Győrben történik. A hazai előállítás közel 500 munkahely megőrzéséhez járul hozzá és több mint 100 hazai gyártó vállalkozásnak ad munkát. A komplett váz-és fémalkatrész-gyártás, valamint az összeszerelés mellett a legmagasabb hozzáadott értéket képviselő vezérlőrendszerek és szoftverek is magyar termékek.
